Tässä artikkelissa haastattelussa on Administer Oyj, joka on yksi kumppanuusyrityksistämme.

Administer lyhyesti

Administer Oyj on monipuolinen taloushallinnon palveluyritys, joka tarjoaa talous- ja palkkahallinnon palveluja, konsultointipalveluja sekä ohjelmistopalveluja. Yhtiön tavoitteena on tarjota laadukkaat taloushallinnon ratkaisut aina lähellä asiakasta.

Administer-konserni koostuu kuudesta asiantuntijayrityksestä:

  • Administer Oyj tarjoaa moderneja digitaalisen taloushallinnon palveluita
  • Adner Oy on keskittynyt suurasiakkaiden talousprosesseihin
  • Kuntalaskenta Oy palvelee erityisesti kuntia ja yhteisöjä
  • EmCe Solution Partner Oy  tuottaa talous- ja palkkahallinnon sekä toiminnanohjauksen ohjelmistopalveluja
  • Econia Oy talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita sekä Compliance- ja Advisory-palveluita suomalaisille ja kansainvälisille yrityksille
  • Silta Oy tarjoaa puolestaan palkkahallinnon ja henkilöstöhallinnon palveluja.

Konserni työllistää yli 700 taloushallinnon ammattilaista ja toimii koko Suomessa sekä Tukholmassa ja Tallinnassa

 

Mitä palveluita Administer tarjoaa?

Tarjoamme yrityksellesi kokonaisvaltaisen taloushallinnon ratkaisun, kirjapidosta palkanlaskentaan ja HR-palveluista lakikonsultointiin. Saat meiltä tarvittaessa myös sähköisen taloushallinnon ohjelmistot sekä palvelut yhdessä ja samassa paketissa.

Tarjoamme asiakkaidemme käyttöön kokeneet ammattilaiset, joiden jatkuva koulutus takaa palvelun tehokkuuden, tarkkuuden ja korkean laadun.

 

Mihin Administer panostaa erityisesti? 

Haluamme olla alamme paras toimija laadukkaalla asiakaskokemuksella ja innovatiivisella asenteella sekä kattavalla palvelujen ja teknisten ratkaisujen kokonaisuudella.

Meillä asiakas ei jää yksin talouden suunnittelun ja hoitamisen kanssa. Laadukas asiakaspalvelu on meille ensi arvoisen tärkeää ja tuotteet ja palvelut suunnitellaan asiakaslähtöisesti.

Ohjelmistokehitys, digitaaliset ratkaisut ja tekoäly ovat keskeinen osa toimintaamme. Näiden avulla tuotamme palvelun tarkasti ja tehokkaasti, mutta aina ihmiseltä ihmiselle.

 

Millainen on Administerin asiakaskunta?

Asiakkainamme on eri alan yrityksiä pörssiyhtiöistä yhden miehen konsulttitoimistoihin. Administer-konsernissa pystymme huolehtimaan kaikenkokoisista asiakkaista ja alaan katsomatta. Voimme olla mukana yrityksen perustamisessa, kasvun tukena ja tarvittaessa kansainvälistymisen mahdollistaja.

Asiakkaiden kokemuksia Administeristä

Alla muutama poiminta nykyisten asiakkaiden kokemuksista Administeristä. 

Asiakas 1

”Yksi Administerin valintaan vaikuttaneista tekijöistä oli se, että lähimmän toimipisteen lisäksi voimme hyödyntää taloushallinnon asiantuntijoita ja heidän osaamistaan eri puolilta Suomea.

– Heillä on niin iso organisaatio, että apua saa tarvittaessa muualtakin kuin täältä. Meillä on kuitenkin hyvin henkilökohtainen asiakassuhde. Kirjanpitäjämme on täällä lähellä ja olemme hänen kanssaan yhteyksissä, ellei päivittäin, niin vähintään viikoittain.”

 

Asiakas 2

”Administer tarjoaa vaivatonta, saumatonta ja sujuvaa taloushallinnon osaamista, kun asiakaspalvelu toimii todella hyvin ja nopeasti. Administerilla on osaavat henkilöt ja toimivat järjestelmät, jotka saatiin yhdistettyä toimivaksi meitä palvelevaksi prosessiksi.”

 

Asiakas 3

”- Emme me varmaan olisi kuutta vuotta asiakkaina olleet, jollei homma toimisi. Jos laitan heille tänään jonkin kysymyksen, niin kyllä sieltä se vastauskin tänään tulee. -Muutamille tutuille, jotka ovat mananneet sitä, että kirjanpitojutut ovat haastavia ja hankalia, olen sanonut, että soittakaa Administerille ja kysykää heiltä, mitä voisi tehdä.”

 

Asiakas 4

”Administer on osoittautunut arvokkaaksi kumppaniksi liiketoiminnan muutoksessa. Tilitoimistossa kaikkein tärkeintä on nopea reagointikyky asiakkaan tarpeisiin. Reagointikykyä on löydyttävä sekä koko yrityksen että henkilöiden taholta. Uuden toiminnan suunnittelussa oli asioita, joihin saimme tärkeää tukea Administerilta. Siihen olemme todella tyytyväisiä. Administerin kolmen hengen tiimi on kuin oma talousosastomme. Tiiviissä yhteistyössä he hoitavat kirjanpitomme ja palkanlaskentamme

 

Mistä asioista asiakkaanne ovat olleet erityisen kiitollisia?

Olemme saaneet asiakkailtamme kiitosta mm. seuraavista asioista:

– Yrittäjät kohdataan ihmisinä ja ymmärretään yritysten ja yrittäjien huolet ja tarpeet

– Taloushallinnon hoitaminen sujuu vaivatta, tarkkaan mietittyjen prosessien ansiosta

– eFina on järjestelmänä helppokäyttöinen ja selkeä

 

Millaiselle yritykselle Administer sopii?

Administerin asiakkaiksi sopivat parhaiten pienet ja keskisuuret yritykset (liikevaihto alle 20 milj. euroa). Administer-konserni pystyy kuitenkin hoitamaan kaikenkokoisten yritysten talous- ja palkkahallinnon sekä talousjohdon sekä HR- ja lakiasiat.

 

Eri yhtiömuotojen ratkaisut

Palvelemme kaikkia eri yhtiömuotoja.

Oli sinulla sitten toiminimi tai osakeyhtiö, on huomioitava, että kyseisiä yhtiömuotoja verotetaan eri tavalla. Tällöin taloushallinnon kumppanin on hyvä ymmärtää mikä vaikutus toiminnalla voi olla yrittäjän käteen jäävään tuloon liittyen.

Yhtiömuoto vaikuttaa myös yrittäjän vastuisiin sekä velvollisuuksiin, joista on hyvä olla tietoinen – näiden asioiden kanssa ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin. Osakeyhtiöllä on paljon enemmän hallinnollista vastuuta ja omistuspohjakin voi olla laajempi. Autamme saamaan lakisääteiset dokumentaatiot kuntoon ja toteuttamaan toiminnan hyvän hallintotavan mukaisesti. 

Mikä tärkeintä; autamme myös valitsemaan sinulle juuri oikean yhtiömuodon sekä tarvittaessa tukemaan yhtiömuodon muutoksessa.

 

Eri ohjelmistoratkaisut liiketoiminnasta riippuen

Meillä on monipuoliset ohjelmistoratkaisut sekä tarvittavat integraatiot eri liiketoimintojen käyttöön. Ohjelmistokehitys on keskeinen osa toimintaamme ja investoimme merkittävästi sen kehittämiseen jatkuvasti.

Meiltä löytyy kaksi omaa taloushallinnon ohjelmistoa, lukuisia ohjelmistokumppaneita sekä laajaa osaamista ERP-järjestelmistä. Taloushallinnon ohjelmiston tulee palvella yritystä, eikä toisinpäin. Otamme huomioon, että taloushallinto on osa yrityksen kokonaisuutta ja tästä syystä toimittava saumattomasti muiden toimintojen kanssa.

 

Muut tukevat palvelut kuten konsultointi / interim-palvelut?

Tarjoamme asiakkaillemme talousjohtopalvelut, HR- ja palkkahallintopalveluihin liittyvät palvelut konsultointipalvelut sekä lakipalvelut. Tämän lisäksi pystymme olemaan mukana kansainvälisen liiketoiminnan kasvattamisessa ja tukemisessa.

Interim- eli vuokrajohtajapalvelumme kautta saat sopivan taloushallinnon ammattilaisen yrityksesi käyttöön juuri siksi aikaa, kun tarvitset. Verkostomme kautta löydämme kokeneet talousjohtajat, business- tai financial controllerit, talouspäälliköt tai HR-ammattilaiset täyttämään yrityksesi tilapäistä tarvetta.

Mikä erottaa Administerin muista tilitoimistoista?

Administer tarjoaa ainutlaatuisen kokonaisuuden talous-, palkka- ja konsultointipalveluita, jotka ovat asiakkaidemme ulottuvilla koko Suomessa. Omat ohjelmistot sekä henkilökunnan jatkuva koulutus nostaa meidät omalle tasolle. Lisäksi mahdollistamme tarvittaessa asiakkaillemme kansainvälisen kasvun.

Mitkä ovat Administerin tulevaisuuden suunnitelmat? 

Administer pyrkii tuomaan markkinoille uusia tuotteita ja palveluja palvellakseen asiakkaitaan yhä paremmin. Kehittämällä ja automatisoimalla taloushallinnon prosesseja pyrimme vapauttamaan asiakkaidemme aikaa omalle ydinosaamiselleen. Tekoälyn edelleen kehittäminen ja hyödyntäminen on keskeinen osa tulevaisuuden suunnitelmia.